IGEN vagy NEM?

A választás egyszerű befolyásolása

Értékesítésnél, meggyőzésnél általában mindenek az a célja, hogy a másik fél IGEN-t mondjon. A valóság viszont nem ez, hiszen gyakran érkezik NEM-leges válasz a kérdéseinkre: „Szeretnéd megvenni ezt a ruhát?”, „Megveszed tőlem ezt az autót?”, "Kötsz velem szerződést?".

Közelítsük meg a kérdést máshonnan! A számunkra előnyös IGEN válaszon BELÜL ajánljunk fel választási lehetőséget, így a másik két olyan dolog között kezd el dilemmázni, amelyik közül számunkra mindkettő tökéletes. 

Az előbbi kérdéseket például feltehetjük így is: „A piros vagy a kék ruhát / autót szeretnéd jobban?” Ebben az esetben a mérleg serpenyőiben nem az IGEN és a NEM közötti választás szerepel, hanem az IGEN-en belüli két lehetőség.
blog.jpgÍgy már lényegesen komolyabbak az esélyeink, hogy a másik fél ezek közül választ. Vagyis a NEM-ből úgy csináltunk IGEN-t, hogy az eredeti kérdést fel sem tettük! :-)

Ne feledjük, a meggyőzés akkor sikeres, ha a másik félben pozitív érzés alakul ki. Ebben nagy segít az, hogy önálló döntést hozhatott.