A tökéletlenség ereje

A hiba megerősíti a pozitívumokat?

Hányszor láttunk már mindannyian olyan reklámot, ahol folyamatosan sorolták egy termék előnyeit, és pár perc múlva már a könyökünkön jött ki? Ráadásul minden hihető volt? Aligha!

Éppen ezért ha szeretnénk eladni valamit, akkor annak bátran ismerjük el a hiányosságait is. Sok pozitívum mellett egy negatívum nem ront semmit az általunk eladni kívánt terméken vagy szolgáltatáson. Sőt, sok esetben még segít is! Egy kisebb hiba említése ugyanis azt sugallja, hogy a termék IGAZI.

Akár olyan hiba is lehet, ami nem igazán komoly, sőt. Lehet olyan is, amilyen tulajdonságot egyáltalán nem vár senki attól a terméktől. Mindez akár még mosolyt is csalhat az arcunkra, és ezzel közelebb hozza hozzánk a termékeket vagy szolgáltatásokat. Biztosan mindannyian emlékszünk az egyik hitelkártya kibocsájtó cég reklámjára, ami úgy kezdődött, hogy mire NEM JÓ a termék: nem lehet vele családot, szeretet vagy mosolyt venni. Majd a végén a szlogen ez volt: „Minden másra ott a …”

Meglepő, de sokszor tényleg épp egy hiba erősíti meg a sok pozitívumot.