Történettel minden emlékezetesebb!

Alapszabály: ha egy tárgyhoz elmesélünk egy történetet, akkor az egyből vonzóbbá és emlékezetesebbé válik. Gyorsabban felkelthetjük így mások érdeklődését, és nehéz kiverni a fejünkből, ha mégsem vesszük meg a felajánlott dolgot. Történettel minden érdekesebb, emlékezetesebb és meggyőzőbb!

Ne feledjük, hogy a számok és a száraz tények a logikus oldalunkra hatnak. A történetek viszont az érzéseinkre hatnak, vagyis arra, ami a legtöbb döntésünket befolyásolja.

Képzeljük el, hogy a párunkat szeretnénk meggyőzni, hogy vegyen nekünk egy muffint a bevásárláskor. Két dolog lehet: vagy megjegyzi, vagy nem.

Sokkal biztosabbra megyünk viszont, ha elmeséljük hozzá, hogy ugyanilyen sütit ettünk aznap is, amikor találkoztunk. Vagy hogy milyen családi történet fűz a süteményhez bennünket.

Nálunk például a nagymamám folyton azt mondta: „Egy finom sütemény csak az illatával már békét teremt otthon”.

muffin.jpgBiztos, hogy így nem felejtődik el, sőt. Érdemes megfigyelni, hogy ezek a történetek gyakran tovább élnek: ha a párunk hazaér a muffinnal, magától el fogja mesélni: Egy finom sütemény illata békét teremt otthon.

Nem kizárt, hogy a következő veszekedés után magától fog hozni nekünk a süteményből.

Ugyanez igaz akkor is, ha szeretnénk felkelteni az érdeklődést valami iránt, vagy szeretnénk meggyőzni valakit arról, hogy az általunk ajánlott dolgot vegye meg. Általában egy-egy mondattal is fel tudjuk kelteni a figyelmet. Például ha eladunk egy sapkát valakinek, fűzzük hozzá, hogy „Képzelje, ez a sapka most a legnagyobb divat Olaszországban.” vagy csak annyit, hogy „Ez a szín óriási divat lesz idén!”

És ezek a történetek is tovább élnek: nem csak nagyobb kedvvel vásárolnak tőlünk sapkát, de amikor a vevő hazamegy és valaki megdicséri a sapkáját, akkor ő maga is hozzá fogja fűzni: "Ez most a legnagyobb divat Olaszországban!".

Persze nem kell átesni a ló másik oldalára, és mindenhez teljes anekdotákat mondani, és mint mindig, úgy most is maradjunk az igazmondásnál.

Teljesen biztos azonban az, hogy néhány érdekesebb mondat, emlékezetesebb történet sokkal nagyobb hatással bír, mint a legnagyobb akció bármelyik plázában. Nem utolsó sorban a vevők is elégedettebbek lesznek tőle. Márpedig a boldog vevő a legjobb bizonyíték arra, hogy jól csináltuk!