Sikeres alternatívák technikája

Értékesítésnél, meggyőzésnél általában mindennek az a célja, hogy a másik IGEN-t mondjon. Mégis sok nemmel lehet találkozni. Ezek némelyikéből viszont könnyen lehet IGEN-t varázsolni, és a meggyőzés máris sikeresebb lesz!

Például ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy „Bemész azon az ajtón?”, akkor a másik az IGEN és a NEM közül fog választani, és komoly esélyünk van az utóbbira. Az ajtó mögött valami új és ismeretlen dolog várhatja és emiatt inkább meggondolja, hogy egyáltalán kinyissa-e. De várhatóan nem fog bemenni rajta.

A kérdést azonban így is feltehetjük: „A piros vagy a kék ajtón menjünk be?”

Ha ugyanis az IGEN válaszon BELÜLI lehetőségeket kínáljuk fel választásnak, akkor már egészen más az esély az IGEN-ek és a NEM-ek arányára. Ilyenkor ugyanis mi emberek már általában nem gondolunk arra, hogy a NEM is lehet válasz. Egész egyszerűen a felajánlott alternatívákon belül gondolkozunk.

Mindez pszichésen is jobb érzés így, hiszen nem érezzük azt, hogy ránk kényszerítenek valamit. Igaz, hogy nem a valós lehetőségek közötti választás lehetősége került felajánlásra, de mégis úgy érezzük, hogy volt választási lehetőségünk.

altrnativak.jpg

Vagyis ha az IGEN válaszokon belüli lehetőségeket ajánljuk fel, akkor két olyan lehetőség közül választhat a másik, amelyek közül nekünk mindegyik tökéletes. 

Az értékesítés célja egyszerű: a másik menjen be bármelyik ajtón. Hogy az ajtók közül melyik kerül kiválasztásra, az már lényegtelen. Így lesz mindegyik ajtó egy sikeres alternatíva a sikeres értékesítőnek. 

Furcsa, de így működünk: ha nem mondják, akkor általában már nem vesszük számításba a lehetséges 3. választ, a NEM-legest.

 

fb_profil_1.jpgFischer TIPP: Ajánljunk olyan választási lehetőségeket a másik félnek, amelyek közül bármit választ, nekünk az jó. Emberként azonban soha ne feledjük: bárkinek, bármikor mondhatunk nemet. És sokszor igenis az lesz a jó válasz!